درباره ما

حضور گروه صنعتی نگارستان در نمایشگاه بین المللی تکنولوژی سرامیک در اصفهان

گزارش اجمالی از حضور گروه صنعتی نگارستان در نمایشگاه بین المللی تکنولوژی سرامیک اصفهان تقدیم حضور می گردد.

اولین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی سرامیک( CeramTech ۲۰۱۷ ) اصفهان با برند سرامتک با حضور 130 شرکت دا خلی و خارجی در تاریخ 15 الی18 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی همزمان با کنگره ی کاشی و سرامیک تزئینی و چاپ دیجیتال برگزار شد .

همزمانی این دو رویداد و حضور کارشناسان صنعت سرامیک دنیا از جمله اساتید دانشگاه بولونیا، مرکز تحقیقات سرامیک بولونیا و تنی چند از متخصصین حرفه‌ای صنعت کاشی و سرامیک تزئینی کشور از جمله اساتید انجمن سرامیک ایران، بار علمی و تحقیقاتی این نمایشگاه را قوت داده و ابعاد تخصصی ویژه‌ای به این نمایشگاه خواهد بخشید.

کنگره کاشی، سرامیک و چاپ دیجیتال کشور در سه دوره گذشته در تهران برگزار شده و امسال برای اولین بار میزبانی خود را به اصفهان سپرده است؛ نخستین میزبانی اصفهان از این رویداد که مهمترین رویداد کشور در صنعت کاشی و سرامیک محسوب می‌شود، و همچنین رایزنی‌های انجام شده برای برگزاری همزمان این رویداد با اولین نمایشگاه تکنولوژی سرامیک کشور در اصفهان، فرصت بسیار قابل توجهی است که پس از ماه‌ها هماهنگی و مذاکره برای شهر اصفهان حاصل شده است.دیگر نکته حائز اهمیت در برگزاری این نمایشگاه این است که نمایشگاه سرامیک بر تکنولوژی حوزه سرامیک تمرکز داشته و با نمایشگاه کاشی و سرامیک که در سال‌های گذشته در اصفهان برگزار می‌شد، متفاوت است. در واقع در این رویداد، تکنولوژی و مواد اولیه که خوراک اولیه کارخانه‌های کاشی و سرامیک است، عرضه و معرفی می‌شود و نه محصولات آن‌ها.هدف مهم برپایی این نمایشگاه، انتقال علم، تکنولوژی و فناوری این حوزه است؛ از این رو نمایندگان کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین و اسپانیا به عنوان کشورهای مهم و تأثیرگذار این صنعت، در این نمایشگاه حضور مستقیم دارند. همچنین حضور بیش از 40 واحد تولیدی موفق کاشی و سرامیک کشور، این نمایشگاه را به رویدادی اثرگذار تبدیل خواهد کرد که پیش بینی می‌شود میزبان تعداد زیادی از متخصصین و صنعتگران سراسر کشور باشد.

با توجه به تعدد برندهای کاشی و سرامیک و کارخانجات مطرح این حوزه در دو استان یزد و اصفهان و همجواری این دو استان، نیاز به برگزاری این نمایشگاه به شدت احساس می‌شود
کیفیت مدیریت و عملکرد برنامه ریزی در سطح رضایت مندی بود . شایان ذکر که با امکانات و کادر فنی بسیار ماهر این نمایشگاه را برگزار کرد از آرایش غرفه ها و راهروها گرفته تا ارائه خدمات به شرکت کنندگان بسیار خردمندانه و با آرامش اجرا شد . قراردادن کادر فنی ، ابزار ، لوازم جانبی و جزئی جز سرویس های رایگان برگزار کننده بود که این موضوع می تواند قابل توجه برگزار کننده های نمایشگاه کاشی و سرامیک تزئینی داخلی قرار بگیرد

خوشبختانه حضور کارخانه جات کاشی و سرامیک تزئینی ایرانی از جمله شرکت سرام ارا کاشی گلسو و شرکت پخت سوم نگارستان نشان می دهد علی رغم رقابت سختی که کاشی تزئینی ایرانی با ترک و مصری در این بازار دارند ، سهم خوبی از این بازار را با پنانسیل بالا به خود اختصاص داده است .